O NAS - Historia
Madro
Kraków Sp. z o.o. istnieje na rynku polskim ponad 60lat. Firma została
powołana 14 maja 1948r. Zarządzeniem Ministra Komunikacji jako Centrala
Maszyn Drogowych z siedzibą w Krakowie. Jej głównym celem było
prowadzenie warsztatów mechanicznych i konstrukcyjnych z zadaniem
remontowania maszyn i urządzeń dla zaspakajania potrzeb całego kraju w
sprzęt drogowy. W 1954 rozpoczęła się krystalizować koncepcja zmiany
profilu produkcyjnego Zakładów z remontowego na budujący maszyny
drogowe, powstał Wydział Konstrukcji przekształcony później w Biuro
Konstrukcji Maszyn. Kolejne lata to szereg zmian organizacyjnych w
wyniku, których w 1961r. przedsiębiorstwo przyjmuje nazwę: Zakład Budowy
i Naprawy Maszyn Drogowych MADRO. W 1976r. likwidacji uległ Zarząd
ZBiNMD i powołano Wielozakładowe Przedsiębiorstwo Zakłady Budowy i
Naprawy Maszyn Drogowych MADRO podporządkowane Centralnemu Zarządowi
Dróg Publicznych w Warszawie. W ramach reformy gospodarczej w 1983r.
Przedsiębiorstwo Zakłady Budowy i Naprawy Maszyn Drogowych MADRO
Krakowie w skład którego wchodziły Zakłady w Białymstoku, Pabianicach,
Wrocławiu i Centralne Biuro Konstrukcji maszyn Drogowych zostało
podporządkowane pod Ministerstwo Komunikacji. W 1990r. wymienione
Zakłady uzyskały samodzielność prawną, a Zakład krakowski został później
przekształcony Przedsiębiorstwo Budowy Maszyn Drogowych MADRO Kraków
Sp. z o.o. W kolejnych latach Spółka rozpoczęła m.in. współpracę z
niemiecką Firmą Gibat w zakresie produkcji Wytwórni Mas Bitumicznych.
Zostaje sprywatyzowana, dwukrotnie zmienia właściciela i staje się
członkiem Grupy Sabiesław Zasada S.A, działa pod nazwą Madro Kraków Sp. z
o.o..
W 2007 zostaje przeniesiona z Krakowa do Niepołomic do nowego zakładu,
przechodzi głęboką restrukturyzację. Zostaje dostosowana o obecnych
wymagań rynkowych.
Katalogi historyczne: